Dr. Szarka Emese
Profiles

Dr. Szarka Emese

2010-ben vittem először intézménylátogatásra tanárszakos hallgatókat az ELTE PPK-ról. Az idők folyamán többen ott ragadtak hosszabb-rövidebb időre a különböző aktív hallgatói csoportokból (például Dorka, Dávid) – akárcsak én. A szerelem Csillebércen kezdődött, amely 2012-től kezdte el virágkorát – egy-egy pénteki alkalommal tanulásmódszertant és szociális kompetenciafejlesztést tartottam a diákoknak. A kapcsolatunk idővel intenzívebbé vált, így leendő...

Szántó Lívia
Profiles

Szántó Lívia

Kiemelten fontosnak tartom a diákközpontú oktatást, ezért is tetszett meg annyira a Rogers Akadémia. Az itt folyó oktató- és nevelőmunkába magyartanárként folytam bele, elsősorban a diákok írásbeli és szóbeli kommunikatív képességeinek csiszolásával foglalkozom. Ennek a területnek a fejlesztése nem csak az érettségihez, vizsgázáshoz szükséges, hanem minden emberi kapcsolat alapja, ezért nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy...

Cselényi Péter
Profiles

Cselényi Péter

Nevem Cselényi Péter. Természettudományi tárgyakat tanítok és matematikát. Sokban különbözik az iintézményünk a hagyományos középiskoláktól. Ennek rengeteg elõnyét látom. Az osztályok létszáma maximum 15 fõ, így személyes kontaktusok könnyebben kialakulnak diák-diák, diák-tanár közt. Jobban figyelemmel tudom kísérni fejlõdésüket, mind a tananyagban, mind személyiségükben. Hagyomány az iskolánkban a mentori feladat. Mentor az a személy, aki felé...

Várkonyi F. Zsuzsa
Profiles

Várkonyi F. Zsuzsa

F. Várkonyi Zsuzsa pszichológus előadása – 2009. március 27-én – a Gordon módszerről és a konfliktusmegoldó technikák térhódításáról szólt. Carl Rogers, amerikai pszichológus fedezte fel terápiás működése során, hogy a legnagyobb segítség a feltétel nélküli elfogadásban és a segítő hitelességében rejlik. Tanítványai közül Thomas Gordon tette ezt a hozzáállást bárki számára megtanulható, szimmetrikus modellé, amit...

Dr. Victor András
Profiles

Dr. Victor András

Dr. Victor András természettudós, az ELTE tanára – 2010. január 15-én – „Mit tanulhatunk a természettől” című felvetésében arra kereste a választ, hogy a mai környezeti kihívások közepette milyen kreatív üzeneteket közvetít számunkra, emberi lények számára az anyatermészet. Képesek vagyunk-e olvasni a természet könyvében, ahol eddig már számos válságra megíratott a megoldás.