Órarend
Tehetséggondozás és konfliktuskezelés
Mind a két területet annyira fontosnak tartjuk, hogy az órarendben külön időt dedikálunk ezen témáknak. A szoc. óra a konfliktuskezelés terepe is lehet. A tehetséggondozás óra a fiatalok által választott téma kidolgozására és májusi bemutatójára szolgál.
Volt egy kis csapat, akinek túl hosszú volt a nagy szünet, kérték, csináljunk valami értelmeset, ami szerintük az érettségi felkészítő. Ez tehát így került az órarendbe.
Részletesebben
Önálló
Ezeken az órákon arra törekszünk, hogy a diákok önállóan válasszák meg a tennivalójukat. Elsősorban tanulásra tervezett óráról van szó, de egyeztetés után más munka is elképzelhető: olvasás, filmnézés, kreatívkodás. A munkát mentor segíti, ő mentálhigiénés támogatást és tanulás-módszertani segítséget nyújt.
Készségfejlesztés
Olyan témákkal foglalkozunk, amelyek az érettségiig lassan felépítendő készségeket igényelnek. A történelem órán például a a térképhasználat, a forrásfeldolgozás területén mindenki személyre szabottan, az évfolyamának megfelelő tartalmú feladatokat kap. Az öko órák a természettudományok egyik legfontosabb közös jellemzője, a rendszergondolkodó gondolkodás köré épült. Az irodalom órákon például az esszé írás alapjaival ismerkedünk.
A kreatív foglakozások
Ciklusonként (kb. hathetente) változó kínálat egy részét a diákok kérésére állítotjuk össze. A 2015-16-os tanév folyamán ezek a foglalkozások kerültek felajánlásra: képregénykészítő, teázás, info, fotózás, matek a díspintyeknek, matek házifeladat író, spanyol, tabútlanító, mumustalanító, filmnézés, filmkészítés, zenetörténet, Harry Potter, társasjáték, kísérletek, relaxálás, gördülők, nyelvi játékok. Ezek közül választhattak szabadon a diákok. Egy –egy ciklusban három – négy foglalkozás indult el, minden, amit legalább hárman választottak. Érdekesség, hogy a középiskolás közösségi szolgálat keretében Szerveztünk magunkhoz néhány gimnazistát, akik személyes tanulássegítést ajánlottak fel a mieinknek. Szép kísérlete volt – be is jött többeknél – a kortárssegítésnek, és a vegyes életkorból származó – általunk egyébként is támogatott – együtt tanulás gondolatának!
Elmenős programok
A pénteki programok a 10. évfolyamig kötelezőek. A 11 – 12 –es diákokat szívesen láttuk, de ők már szabadon dönthettek a részvételről. Ilyenkor Budapest vagy a környező települések látnivalóit keressük: megyünk hegytetőre és a hidak alá a hídmesterrel beszélgetni, tantárgyi vagy szemléleti szempontból fontos érdekességeket megtekinteni. Ez a közös sport terepe, de ekkor járunk a Trefort Gimnázium kémia laborjába is. Igyekszünk figyelembe venni a különböző igényeket és a különböző tanulási területeket is. A következőkben álljon itt a többszörös intelligencia szempontjából való felosztás:
E-learning
Az ismeretszerzéshez segítségül hívjuk a számítógépes tanulás és az internet világát is. Aki gépről jobban tud tanulni, annak e-learninges feladatokat adunk. A tananyagot emailben is megkaphatja illetve használjuk a Google Classroom oktatási portálunk lehetőségeit is.
Interperszonális
Ünnepek 5x
Kutyatelep
Barlanglakások, BMSZKI
Mézeskalácsozás
Láthatatlan kiállítás
Természeti
Kismaros
Tropicárium
Földrajzi Múzeum
Foucault inga
Állatkert 4x
Elektrotechnikai Múzeum
HUHA 2x
Globális problémák
ELTE kémia
Pápai enciklika
Trefort 2x
No pack
Intraperszonális
Agymanók
Láthatatlan kiállítás
Szemfényvesztők
Konfliktuskezelés
az elmenősökről
ELTE viselkedés vizsgálat
Vizuális
Csontváry
Picasso
Légvonal kiállítás
Gál Gregor bronzszobrász
Testi
Korcsolyázás 3x
Bowling, csocsó
Falmászás 2x
Street workout
Praktikus
Ünnepek
Városnézések:
Szentendre, Vác
BMSZKI
Pénz előadás